• page_head_bg

Sapete qualcosa nantu à u prucessu di formatura di materiali compositi (Ⅰ)

4

A tecnulugia di furmazione di materiale compositu hè a basa è a cundizione di u sviluppu di l'industria di i materiali compositi.Cù l'allargamentu di u campu di l'applicazioni di i materiali compositi, l'industria composita hè stata sviluppata rapidamente, qualchì prucessu di furmazione hè megliurà, novi metudi di formatura cuntinueghjanu à emergere, attualmente ci sò più di 20 metudi di formatura di composti di matrice polimerica, è utilizati cù successu in a produzzione industriale, cum'è:

(1) Prucessu di furmazione di pasta di manu - metudu di furmazione di lay-up bagnatu;

(2) Prucessu di furmazione di Jet;

(3) Tecnulugia di trasferimentu di resina (tecnologia RTM);

(4) Metudu di pressione di u saccu (metudu di u saccu di pressione) molding;

(5) Sacchetti di vacuum pressing molding;

(6) Tecnulugia di furmazione di l'autoclave;

(7) Tecnulugia idraulica di furmazione di bollitore;

(8) Tecnulugia di mudificazione di espansione termale;

(9) Tecnulugia di furmazione di struttura di sandwich;

(10) Prucessu di pruduzzione di materiale di molding;

(11) Tecnulugia d'iniezione di materiale di stampa ZMC;

(12) Prucessu di molding;

(13) Tecnulugia di pruduzzione laminata;

(14) Tecnulugia di furmazione di tubi Rolling;

(15) Tecnulugia di furmazione di prudutti di bobina in fibra;

(16) Prucessu cuntinuu di pruduzzioni di piastra;

(17) Tecnulugia di casting;

(18) Prucessu di pultrusione;

(19) Prucessu cuntinuu di fabricazione di tubi di bobina;

(20) Tecnulugia di fabricazione di materiali cumposti intrecciati;

(21) Tecnulugia di fabricazione di stampi di foglia termoplastica è prucessu di stampatura di stampa à friddu;

(22) Prucessu di iniezione;

(23) Prucessu di estrusioni;

(24) Prucessu di furmazione di tubu di casting centrifuga;

(25) Altra tecnulugia di furmazione.

Sicondu u materiale di a matrice di resina scelta, i metudi di sopra sò adattati per a produzzione di composti termoplastici è termoplastici rispettivamente, è certi prucessi sò adattati per i dui.

I prudutti cumposti chì formanu e caratteristiche di u prucessu: cumparatu cù altre tecnulugia di trasfurmazioni di materiali, u prucessu di furmazione di materiali compositi hà e seguenti caratteristiche:

(1) A fabricazione di materiale è a furmazione di u produttu à u stessu tempu per compie a situazione generale, u prucessu di produzzione di materiali compositi, vale à dì u prucessu di mudificazione di i prudutti.A prestazione di i materiali deve esse cuncepitu secondu e esigenze di l'usu di i prudutti, cusì in a selezzione di materiali, u rapportu di designu, determinà u metudu di stratificazione di fibre è di formatura, deve risponde à e proprietà fisiche è chimiche di i prudutti, a forma strutturale è a qualità di l'apparenza. esigenze.

(2) i prudutti di muffa hè relativamente sèmplice matrice generale di resina composita termoindurente, u muffa hè un liquidu chì scorri, u materiale di rinforzu hè una fibra molle o un tessulu, per quessa, cù questi materiali per pruduce prudutti cumposti, u prucessu è l'equipaggiu necessariu hè assai più simplice di l'altri materiali, per certi prudutti solu un set di muffa pò esse pruduciutu.

Prima, cuntattate u prucessu di formatura à bassa pressione

U prucessu di muffatura à bassa pressione di u cuntattu hè carattarizatu da a piazzamentu manuale di rinfurzamentu, lixiviazione di resina, o piazzamentu simplice di rinforzu è resina assistita da strumentu.Un'altra caratteristica di u prucessu di formatura à bassa pressione di cuntattu hè chì u prucessu di mudificazione ùn hà micca bisognu di applicà a pressione di mudificazione (formazione di cuntattu), o solu applicà una pressione di stampa bassa (pressione 0,01 ~ 0,7mpa dopu à molding di cuntattu, a pressione massima ùn supera 2,0). mpa).

Cuntattu prucessu di muffa bassu-pressure, hè u primu materiale in u muffa maschile, muffa maschile o forma di disignu di muffa, è poi à traversu riscaldamentu o curing temperature stanza, demoulding e poi à traversu trasfurmazioni ausiliari e prudutti.Pertenenu à stu tipu di prucessu di stampatura sò stampatura di pasta di manu, stampatura di jet, stampatura di pressa di sacchetti, stampatura di trasferimentu di resina, stampatura in autoclave è stampatura di espansione termica (formatura di bassa pressione).I primi dui sò formazioni di cuntattu.

In u prucessu di muffatura di bassa pressione di cuntattu, u prucessu di stampa di pasta di manu hè a prima invenzione in a produzzione di materiale compositu di matrice polimerica, a gamma più largamente applicabile, altri metudi sò u sviluppu è a migliione di u prucessu di stampa di pasta di manu.U più grande vantaghju di u prucessu di furmazione di cuntattu hè un equipamentu simplice, una larga adattabilità, menu investimentu è effettu rapidu.Sicondu statistiche in l'ultimi anni, cuntattate u prucessu di mudificazione di bassu pressione in u mondu di a produzzione industriale di materiale compositu, occupanu sempre una grande proporzione, cum'è i Stati Uniti cuntavanu 35%, l'Europa Occidentale hà cuntatu 25%, u Giappone hà cuntatu 42%, Cina hà cuntatu 75%.Stu mostra l 'impurtanza è insustituibili di cuntattu tecnulugia muffa bassa prissioni in a pruduzzioni di l'industria di materiale compositu, hè un metudu di prucessu chì ùn mai calà.Ma u so più grande difettu hè l'efficienza di a produzzione hè bassa, l'intensità di u travagliu hè grande, a ripetibilità di u produttu hè povira è cusì.

1. Materia prima

Cuntattu stampa bassu pressure di materie prime sò materiali rinfurzati, resine è materiali ausiliari.

(1) Materiali rinforzati

Requisiti di furmazione di cuntattu per i materiali rinfurzati: (1) i materiali rinfurzati sò faciuli impregnati da a resina;(2) Ci hè abbastanza variabilità di forma per risponde à i bisogni di mudificazione di formi cumplessi di prudutti;(3) e bolle sò faciuli di deduce;(4) ponu risponde à i requisiti di prestazione fisica è chimica di e cundizioni d'usu di i prudutti;⑤ Prezzu raghjone (u più prezzu pussibule), fonti abbundanti.

I materiali rinfurzati per a furmazione di u cuntattu includenu a fibra di vetru è u so tela, a fibra di carbone è u so tela, a fibra Arlene è u so tissu, etc.

(2) Materiali Matrix

Cuntattate u prucessu di stampatura di bassa pressione per i bisogni di u materiale di a matrice: (1) sottu a cundizione di pasta di manu, faciule d'immergerà u materiale rinfurzatu di fibra, faciule d'escludiri bolle, forte aderenza cù a fibra;(2) À a temperatura di l'ambienti pò gel, solidificà, è esige shrinkage, menu volatiles;(3) Viscosità adatta: in generale 0,2 ~ 0,5Pa·s, ùn pò micca pruduce fenomenu di flussu di cola;(4) non-tossicità o bassa toxicità;U prezzu hè raghjone è a fonte hè garantita.

I resine comunemente usate in a produzzione sò: resina poliester insaturata, resina epossidica, resina fenolica, resina bismaleimide, resina poliimide, etc.

Requisiti di prestazione di parechji prucessi di furmazione di cuntattu per a resina:

Requisiti di u metudu di moldura per e proprietà di resina

Pruduzzione di gel

1, molding ùn scorri, facile à defoaming

2, tonu uniforme, senza culore flottante

3, cura rapida, senza arrughe, bona aderenza cù a capa di resina

Stampaggio a manu

1, bona impregnazione, faciule di immergerà a fibra, faciule d'eliminà e bolle

2, sparghje dopu à curing fast, menu liberazione di calore, shrinkage

3, volatile menu, a superficia di u pruduttu ùn hè micca appiccicosa

4. Bona aderenza trà i strati

Stampaggio a iniezione

1. Assicurà i bisogni di a furmazione di pasta a manu

2. A ricuperazione tixotropica hè prima

3, a temperatura hà pocu effettu nantu à a viscosità di a resina

4. A resina deve esse adattatu per un bellu pezzu, è a viscosità ùn deve micca cresce dopu l'aghjuntu di l'acceleratore.

Molding di borsa

1, bona wettability, faciuli à immergerà a fibra, faciuli à scaricate bolle

2, curing fast, curing heat to small

3, ùn hè micca faciule di scorri a cola, forte adesione trà e strati

(3) Materiali ausiliari

Prucessu di furmazione di cuntattu di materiali ausiliarii, si riferisce principalmente à u filler è u culore di dui categurie, è l'agenti di curazione, diluente, agenti di tenacità, appartene à u sistema di matrice di resina.

2, muffa è agente di liberazione

(1) Muffa

U moldu hè u principale equipamentu in ogni tipu di prucessu di furmazione di cuntattu.A qualità di u moldu influenza direttamente a qualità è u costu di u pruduttu, per quessa, deve esse cuncepitu cù cura è fabricatu.

Quandu si cuncepisce u muffa, i seguenti requisiti devenu esse cunsiderati cumpletamente: (1) Soddisfà i requisiti di precisione di u disignu di u produttu, a dimensione di u muffa hè precisa è a superficia hè liscia;(2) avè abbastanza forza è rigidità;(3) demoulding convenientu;(4) avè abbastanza stabilità termale;Pesu ligeru, fonte di materiale adattatu è pocu costu.

Muffa di muffa di cuntatti di a struttura di u muffa hè divisa in: muffa maschile, muffa maschile è trè tippi di muffa, ùn importa micca u tipu di muffa, pò esse basatu nantu à a dimensione, esigenze di stampa, cuncepimentu cum'è un sanu o muffa assemblata.

Quandu u materiale di muffa hè fabbricatu, i seguenti requisiti devenu esse soddisfatti:

① Pò risponde à i requisiti di precisione dimensionale, qualità di l'apparenza è vita di serviziu di i prudutti;

(2) U materiale di u moldu deve avè abbastanza forza è rigidità per assicurà chì u moldu ùn hè micca faciule per esse deformatu è danatu in u prucessu di usu;

(3) ùn hè micca corroded da a resina è ùn affetta micca a cura di a resina;

(4) A bona resistenza à u calore, a curazione di u produttu è a cura di riscaldamentu, u moldu ùn hè micca deformatu;

(5) Facile à fabricà, faciuli à demoulding;

(6) ghjornu per riduce u pesu di muffa, pruduzzione còmuda;

⑦ U prezzu hè prezzu è i materiali sò faciuli di ottene.I materiali chì ponu esse aduprati cum'è stampi di pasta di manu sò: legnu, metallu, gypsum, cimentu, metalli à puntu di fusione bassu, plastica spuma rigida è plastica rinfurzata cù fibra di vetru.

Requisiti basi di l'agente di liberazione:

1. Ùn corrode u moldu, ùn affetta micca a cura di a resina, l'aderenza di a resina hè menu di 0,01mpa;

(2) Tempu di furmazione di film curtite, spessore uniforme, superficia liscia;

L'usu di sicurità, senza effettu tossicu;

(4) resistenza à u calore, pò esse riscaldatu da a temperatura di curing;

⑤ Hè faciule d'operare è economicu.

L'agentu di liberazione di u prucessu di furmazione di cuntattu include principalmente agenti di liberazione di film, agenti di liberazione di liquidu è unguenti, agenti di liberazione di cera.

Prucessu di furmazione di pasta a manu

U flussu di prucessu di a furmazione di pasta a manu hè u seguitu:

(1) Preparazione di pruduzzione

A dimensione di u situ di travagliu per l'incollatura manuale deve esse determinata secondu a dimensione di u produttu è a pruduzzioni di ogni ghjornu.U situ deve esse pulitu, seccu è ben ventilatu, è a temperatura di l'aria deve esse guardata trà 15 è 35 gradi Celsius.A sezione di rinnuvamentu di post-processamentu deve esse equipatu cù a rimozione di polvera di scarico è un dispositivu di spraying d'acqua.

A preparazione di u moldu include a pulizia, l'assemblea è l'agente di liberazione.

Quandu a cola di resina hè preparata, duvemu attente à dui prublemi: (1) impediscenu a cola di mischjà bolle;(2) A quantità di cola ùn deve esse troppu, è ogni quantità deve esse usata prima di u gel di resina.

Materiali di rinforzu I tipi è e specificazioni di i materiali di rinfurzamentu deve esse scelti nantu à i bisogni di u disignu.

(2) Incolla è cura

Layer-paste manual layer-paste hè divisu in u metudu umitu è ​​u metudu seccu dui: (1) asciutta strata-prepreg pannu cum'è materia prima, u materiale pre-amparera (tela) secondu a mostra tagliata in materiale cattivu, riscaldamentu strattu-ammorbidisce. , è dopu strata per capa nantu à u moldu, è fate attente à eliminà e bolle trà i strati, cusì densu.Stu metudu hè utilizatu per l'autoclave è u saccu.(2) A stratificazione umida direttamente in u moldu rinfurzà a immersione di materiale, strata per capa vicinu à u moldu, deduce bolle, rende densu.Prucessu generale di pasta di manu cù stu metudu di stratificazione.A stratificazione umida hè divisa in pasta di strati di gelcoat è pasta di strati di struttura.

Strumenta per incollare a manu L'attrezzatura per incollare a manu hà un grande impattu nantu à assicurà a qualità di u produttu.Ci sò rulli di lana, rulli di setole, rulli spirali è sega elettrica, trapani elettrici, lucidatrici è cusì.

Solidify i prudutti solidify cent sclerosis è mature duie tappe: da u gel à u cambiamentu trigonale volenu 24 ore cumunamenti, avà sò solidificate quantità di gradu à 50% ~ 70% (gradu di durezza ba Ke hè 15), pò demolom, dopu avè toltu solidificà sottu a cundizione di l'ambiente naturale. A capacità di 1 ~ 2 settimane face chì i prudutti anu forza meccanica, dì chì maturu, u so gradu di solidificazione ammonta à 85% sopra.U riscaldamentu pò prumove u prucessu di curazione.Per l'acciaio di vetru di poliester, u riscaldamentu à 80 ℃ per 3 ore, per l'acciaio di vetru epossidicu, a temperatura post-curing pò esse cuntrullata in 150 ℃.Ci sò parechji metudi di riscaldamentu è di curazione, i prudutti medii è chjuchi ponu esse riscaldati è guariti in u fornu di curazione, i prudutti grossi ponu esse riscaldati o infrared.

(3)Dl'emulsione è a vestizione

Demoulding demoulding per assicurà chì u pruduttu ùn hè micca dannatu.I metudi di demoulding sò i seguenti: (1) U dispusitivu di demoulding d'ejection hè incrustatu in u moldu, è a vite hè rotata quandu si demoulding per espulsione u pruduttu.U muffa di demoulding di prissioni hà una entrata d'aria compressa o d'acqua, u demoulding serà aria compressa o acqua (0,2mpa) trà u moldu è u pruduttu, à u stessu tempu cù un marteddu di legnu è un martellu di gomma, perchè u pruduttu è a separazione di u muffa.(3) Demoulding di grandi prudutti (cum'è navi) cù l'aiutu di jacks, grue è cunei di legnu è altre arnesi.(4) I prudutti cumplessi ponu utilizà u metudu di demoulding manuale per incollà dui o trè strati di FRP nantu à u moldu, per esse guaritu dopu a sbucciatura da u moldu, è poi mette nantu à u moldu per cuntinuà à incollà à u spessore di u disignu, hè faciule fà. caccià da u moldu dopu a curazione.

Dressing dressing hè divisu in dui tipi: unu hè un vestitu di taglia, l'altru riparazione di difetti.(1) Dopu a forma di a dimensione di i prudutti, secondu a dimensione di u disignu per tagliate a parte eccessiva;(2) A riparazione di difetti include a riparazione di perforazione, a bolla, a riparazione di crack, u rinforzu di i buchi, etc.

Tecnica di jet forming

Tecnulugia di furmazioni Jet hè un migliuramentu di a furmazione di pasta a manu, gradu semi-meccanizatu.Tecnulugia di furmà Jet cunta una grande proporzione in u prucessu di furmazione di materiale compositu, cum'è 9,1% in i Stati Uniti, 11,3% in Europa Occidentale, è 21% in Giappone.Attualmente, i machini domestici di stampaggio per iniezione sò principalmente impurtati da i Stati Uniti.

(1) Principiu di prucessu di furmazione di Jet è vantaghji è disadvantages

Prucessu di stampatura iniezione hè mischiatu cù iniziatore è prumutore di dui tipi di poliester, rispittivamenti da a pistola spray fora di i dui lati, è hà da taglià u fiberglass roving, da u centru di torch, mischjendu cù resina, depositu à u muffa, quandu u depositu. à un certu gruixu, cù a compactazione di rulli, fate a resina saturata di fibra, eliminà e bolle d'aria, guaritu in i prudutti.

I vantaghji di u jet molding: (1) usendu roving in fibra di vetru invece di tela, pò riduce u costu di i materiali;(2) L'efficienza di a produzzione hè 2-4 volte più altu di a pasta di manu;(3) U pruduttu hà una bona integrità, senza giunzioni, alta forza di cisura interlayer, altu cuntenutu di resina, bona resistenza à a corrosione è resistenza à fuga;(4) pò riduce u cunsumu di flapping, cutting scraps di tela è liquidu di cola restante;A dimensione è a forma di u produttu ùn sò micca limitati.I disadvantages sò: (1) altu cuntenutu di resina, prudutti di bassa forza;(2) u pruduttu pò fà solu una parte liscia;③ Inquina l'ambiente è hè dannosu per a salute di i travagliadori.

Efficienza di furmazione di jet finu à 15 kg / min, cusì adattatu per a fabricazione di grande scafo.Hè stata largamente utilizata per processà a vasca di bagnu, a tappa di a macchina, a toilette integrale, i cumpunenti di a carrozzeria di l'automobile è i grandi prudutti di sollievu.

(2) Preparazione di pruduzzione

In più di risponde à i requisiti di u prucessu di pasta di manu, una attenzione particulari deve esse pagata à l'exhaust ambientale.Sicondu a dimensione di u pruduttu, a sala di operazione pò esse chjusa per risparmià energia.

A materia prima di preparazione di materiale sò principalmente resina (principalmente resina di poliester insaturata) è roving di fibra di vetru untwisted.

A preparazione di u moldu include a pulizia, l'assemblea è l'agente di liberazione.

L'attrezzatura per l'iniezione di l'attrezzatura per l'iniezione hè divisa in dui tipi: u tipu di cisterna di pressione è u tipu di pompa: (1) L'iniziatore di resina è l'acceleratore sò rispettivamente pompati à u miscelatore staticu, completamente mischiati è poi espulsi da u spray. pistola, cunnisciuta cum'è u tipu di pistola mistu.I so cumpunenti sò un sistema di cuntrollu pneumaticu, una pompa di resina, una pompa ausiliaria, un mixer, una pistola spray, un iniettore di taglio di fibra, etc. Pompa di resina è pompa ausiliaria sò rigidamente cunnessi da u rocker arm.Aghjustate a pusizione di a pompa ausiliaria nantu à u bracciu basculante per assicurà a proporzione di ingredienti.Sutta l'azzione di u compressore d'aria, a resina è l'agente ausiliariu sò mischiati in modu uniforme in u mixer è furmati da gocce di pistola spray, chì sò continuamente spruzzate à a superficia di u moldu cù a fibra cut.Stu jet machine hà solu una pistola spray cola, struttura sèmplice, pisu ligeru, menu di scarti iniziatore, ma a causa di mischjà in u sistema, si deve esse pulita subitu dopu à compie, in ordine per impedisce u bloccu iniezione.(2) U tippu di cisterna di pressione di a macchina di fornitura di colla hè di installà a cola di resina in u tank di pressione rispettivamente, è fate a cola in a pistola spray per spruverà continuamente da a pressione di gas in u tank.Hè custituitu da dui serbatoi di resina, pipa, valvola, pistola spray, iniettore di taglio di fibra, trolley è bracket.Quandu u travagliu, cunnette a fonte di l'aria cumpressa, fate l'aria compressa passà à traversu u separatore aria-acqua in u tank di resina, tagliatore di fibra di vetru è pistola spray, in modu chì a resina è a fibra di vetru sò continuamente espulsate da a pistola spray, atomizazione di resina, dispersione di fibra di vetru, mischjata in modu uniformu è poi affundà à u moldu.Stu jet hè resina mischiata fora di u fucile, per quessa ùn hè micca faciule per taglià a bocca di a pistola.

(3) U cuntrollu di u prucessu di mudificazione Spray

Selezzione di i paràmetri di u prucessu di iniezione: ① Prudutti di stampatura di spray di cuntenutu di resina, cuntrollu di cuntenutu di resina à circa 60%.Quandu a viscosità di resina hè 0.2Pa·s, a pressione di u tank di resina hè 0.05-0.15mpa, è a pressione di atomizazione hè 0.3-0.55mpa, l'uniformità di i cumpunenti pò esse garantita.(3) A distanza di mischju di resina spruzzata da diverse Angle di pistola spray hè diversa.In generale, un Angle di 20 ° hè sceltu, è a distanza trà a pistola spray è u moldu hè 350 ~ 400 mm.Per cambià a distanza, l'Angle di a pistola spray deve esse alta-vitezza per assicurà chì ogni cumpunente hè mischju in l'intersezzione vicinu à a superficia di u moldu per impediscenu a cola di volà.

Spray molding deve esse nutatu: (1) a temperatura di l'ambienti deve esse cuntrullata à (25±5) ℃, troppu altu, faciuli à pruvucà u bloccu di a pistola spray;Troppu bassu, mischju irregolare, curazione lenta;(2) Nisuna acqua hè permessa in u sistema di jet, altrimenti a qualità di u produttu serà affettata;(3) Prima di furmà, spruzzate una capa di resina nantu à u moldu, è poi spruzzate a capa di mistura di fibra di resina;(4) Prima di iniezione, aghjustate prima a pressione di l'aria, cuntrullà u cuntenutu di resina è fibra di vetru;(5) U pistolu spray deve esse spustatu in modu uniforme per impedisce a fuga è spray.Ùn pò andà in un arcu.A superposizione trà e duie linee hè menu di 1/3, è a cobertura è u grossu deve esse uniformi.Dopu à spraying una strata, aduprà subitu compactation roller, deve esse attentu à i bordi è a superficia cuncave è cunvexa, assicuratevi chì ogni strata hè pressata flat, bolle di scarico, impediscenu cù fibre causate burrs;Dopu à ogni capa di spray, per verificà, qualificatu dopu à u prossimu capa di spray;⑧ L'ultima capa per spruzzate, fate a superficia liscia;⑨ Pulite u jet immediatamente dopu l'usu per prevene a solidificazione di resina è danni à l'equipaggiu.

Molding di trasferimentu di resina

Resin Transfer Molding abbreviatu cum'è RTM.RTM hà principiatu in l'anni 1950, hè una tecnulugia di formatura di fustelle chjusu di u migliuramentu di u prucessu di mudificazione di pasta a manu, pò pruduce i prudutti luce à dui lati.In i paesi stranieri, l'iniezione di resina è l'infezzione di pressione sò ancu incluse in questa categuria.

U principiu di basa di RTM hè di mette u materiale rinfurzatu di fibra di vetru in a cavità di u moldu di u moldu chjusu.U gel di resina hè injected in a cavità di u moldu da a pressione, è u materiale rinfurzatu di fibra di vetru hè inzuppatu, poi guaritu, è u pruduttu modelatu hè demoulded.

Da u livellu di ricerca precedente, a direzzione di ricerca è sviluppu di a tecnulugia RTM includerà unità di iniezione cuntrullata da microcomputer, tecnulugia di preformazione di materiale rinfurzata, muffa à pocu costu, sistema di curing rapidu di resina, stabilità di prucessu è adattabilità, etc.

E caratteristiche di a tecnulugia di furmazione RTM: (1) ponu pruduce prudutti à dui lati;(2) Alta efficienza di furmazione, adattata per a produzzione di prudutti FRP à scala media (menu di 20000 pezzi / annu);③RTM hè una operazione di muffa chjusa, chì ùn contamina micca l'ambiente è ùn dannu micca a salute di i travagliadori;(4) u materiale di rinfurzamentu pò esse stallatu in ogni direzzione, faciule da realizà u materiale di rinfurzamentu secondu u statu di stress di u campione di produttu;(5) menu materie prime è cunsumu d'energia;⑥ Meno investimentu in a custruzione di una fabbrica, veloce.

A tecnulugia RTM hè largamente usata in custruzzione, trasportu, telecomunicazioni, salute, aerospaziale è altri campi industriali.I prudutti chì avemu sviluppatu sò: abitazioni è parti di l'automobile, cumpunenti di veiculi recreativi, polpa spirale, pale di turbine di 8,5 m di lunghezza, radome, coperchio di macchina, vasca, bagnu, tavola di piscina, sedile, cisterna d'acqua, cabina telefonica, palo telegraficu. , picculu yacht, etc.

(1) Prucessu è equipaggiu RTM

Tuttu u prucessu di produzzione di RTM hè divisu in 11 prucessi.L'operatori è l'arnesi è l'equipaggiu di ogni prucessu sò fissi.U moldu hè trasportatu da a vittura è passa per ogni prucessu in turnu per realizà l'operazione di flussu.U tempu di u ciculu di u muffa nantu à a linea di assemblea riflette basicamente u ciculu di produzzione di u pruduttu.I prudutti chjuchi generalmente piglianu solu dece minuti, è u ciculu di produzzione di i grandi prudutti pò esse cuntrullati in 1h.

L'attrezzatura di stampatura L'equipaggiu di stampaggio RTM hè principalmente una macchina di iniezione di resina è un muffa.

A macchina di iniezione di resina hè cumpostu di pompa di resina è pistola di iniezione.A pompa di resina hè un inseme di pompe à pistone alternativu, a cima hè una pompa aerodinamica.Quandu l'aria compressa conduce u pistone di a pompa di l'aria per muvimenti su è giù, a pompa di resina pompa a resina in u reservoir di resina quantitativamente attraversu u controller di flussu è u filtru.A leva laterale fa muvimenti a pompa di catalizzatore è pompa quantitativamente u catalizzatore à u reservoir.L'aria compressa hè in i dui reservoirs per creà una forza buffer opposta à a pressione di a pompa, assicurendu un flussu stabile di resina è catalizzatore à a testa di iniezione.Pistola d'iniezione dopu à u flussu turbulente in un mixer staticu, è pò fà a resina è u catalizzatore in a cundizione di senza mistura di gas, muffa d'iniezione, è tandu i miscelatori di pistola anu un disignu di entrata di detergente, cù un tank di solvente di pressione di 0,28 MPa, quandu a macchina. dopu l'usu, accende l'interruttore, solvente automaticu, pistola di iniezione per pulisce.

② Muffa RTM Mold hè divisu in muffa d'acciaio di vetru, muffa di metallu placcata in superficia d'acciaio di vetru è muffa di metallo.I stampi in fibra di vetro sò faciuli di fabricà è più prezzu, i stampi in fibra di poliester ponu esse utilizati 2000 volte, i stampi in fibra di vetro epossidichi ponu esse usati 4000 volte.U muffa di plastica rinfurzata cù fibra di vetru cù superficia d'oru pò esse usata più di 10000 volte.I stampi di metalli sò raramente usati in u prucessu RTM.In generale, a tarifa di u moldu di RTM hè solu 2% à 16% di quella di SMC.

(2) RTM materie prime

RTM usa materie prime cum'è sistema di resina, materiale di rinforzu è filler.

Sistema di resina A resina principale utilizata in u prucessu RTM hè a resina di poliester insaturatu.

Materiali di rinfurzà Materiali di rinfurzamentu generale RTM sò principalmente fibra di vetru, u so cuntenutu hè 25% ~ 45% (rapportu di pesu);I materiali di rinforzu cumunimenti utilizati sò u feltru cuntinuu di fibra di vetru, u feltru compostu è a scacchiera.

I fillers sò impurtanti per u prucessu RTM perchè ùn solu riduce u costu è migliurà u rendiment, ma ancu assorbe u calore durante a fase esotermica di a cura di resina.Fillers cumunimenti usati sò l'idrossidu d'aluminiu, perle di vetru, carbonate di calcium, mica è cusì.A so dosa hè 20% ~ 40%.

Metudu di pressione di borsa, metudu di l'autoclave, metudu di bollitore idraulicu ètu metudu di espansione hermal

U metudu di pressione di sacchetti, u metudu di l'autoclave, u metudu di u bollitore idraulicu è u metudu di furmazione di espansione termica cunnisciutu cum'è prucessu di stampatura di bassa pressione.U so prucessu di mudificazione hè di utilizà u modu di pavimentazione manuale, u materiale di rinforzu è a resina (cumpresu u materiale prepreg) secondu a direzzione di u disignu è l'ordine strati per strati nantu à u moldu, dopu avè righjuntu u spessore specificatu, per pressione, riscaldamentu, curazione, demoulding, vestiti è uttene prudutti.A sfarenza trà i quattru metudi è u prucessu di furmazione di pasta di manu si trova solu in u prucessu di curazione di pressione.Dunque, sò solu u migliuramentu di u prucessu di furmazione di pasta di manu, per migliurà a densità di i prudutti è a forza di ligame interlayer.

Cù fibra di vetru d'alta resistenza, fibra di carbonu, fibra di boru, fibra aramong è resina epossidica cum'è materie prime, i prudutti compositi d'altu rendiment fatti da u metudu di stampatura di bassa pressione sò stati largamente usati in aerei, missili, satelliti è navetta spaziale.Cume porte di l'aeronautica, carena, radome aereo, bracket, ala, coda, paratia, muru è aereo stealth.

(1) Metudu di pressione di borsa

Bag pressing molding hè a manu pasta muffa di i prudutti unsolidified, à traversu sacchetti di gomma o altri materiali elastica à applicà a pressione di gas o liquidu, cusì chì i prudutti sottu pressione densu, solidificatu.

I vantaghji di u metudu di furmazione di sacchetti sò: (1) liscia da i dui lati di u pruduttu;② Adattà à poliester, resina epossidica è fenolica;U pesu di u pruduttu hè più altu ch'è a pasta di manu.

Mudificazione di pressione di u saccu in u metudu di u saccu di pressione è u metudu di u saccu di vacuum 2: (1) u metudu di u saccu di pressione di u saccu di pressione hè u modellu di pasta di a manu chì ùn hè micca solidificatu i prudutti in un saccu di gomma, hà fissatu a piastra di coperta, è dopu à traversu aria compressa o vapore (0,25 ~). 0.5mpa), cusì chì i prudutti in cundizioni di pressa calda solidificanu.(2) U metudu di u saccu di vacuum stu metudu hè di pasta in manu i prudutti unsolidificati in forma, cù una strata di film di gomma, i prudutti trà u film di gomma è u moldu, sigillanu a periferia, vacuum (0.05 ~ 0.07mpa), cusì chì e bolle è volatili. in i prudutti sò esclusi.A causa di a piccula pressione di vacuum, u metudu di furmazione di sacchetti di vacuum hè solu utilizatu per a furmazione umida di i prudutti di poliester è epossidi.

(2) calda pressione calda è mètudu bollitore idraulici

Calda bollitore autoclaved è u metudu bollitore idraulici sò in u cuntinuu di metallu, à traversu gasu cumpressu o liquidu nantu à i prudutti paste manu unsolidified riscaldamentu, prissioni, facenu solidificatu molding un prucessu.

Autoclave mètudu autoclave hè un recipiente di pressione di metallu horizontale, i prudutti paste a manu uncured, più sacchetti di plastica sigillati, vacuum, è tandu cù u muffa cù a vittura per prumove l'autoclave, attraversu vapore (pressione hè 1.5 ~ 2.5mpa), è vacuum, pressurized prudutti, riscaldamentu, scaricamentu di bolle, cusì chì si solidifica in e cundizioni di pressione calda.Unisce i vantaghji di u metudu di u saccu di pressione è u metudu di u saccu di vacuum, cù un ciclu di produzzione cortu è una alta qualità di produttu.U metudu di l'autoclave calda pò pruduce grandi dimensioni, forma cumplessa di prudutti compositi d'alta qualità è d'altu rendiment.A dimensione di u pruduttu hè limitata da l'autoclave.Attualmente, u più grande autoclave in Cina hà un diametru di 2,5 m è una lunghezza di 18 m.I prudutti chì sò stati sviluppati è applicati includenu l'ala, a coda, u riflettore di l'antenna satellitare, u corpu di rientrata di missile è u radome di struttura sandwich aereo.U più grande svantaghju di stu metudu hè l'investimentu di l'equipaggiu, u pesu, a struttura cumplessa, u costu altu.

Metudu bollitore idraulicu bollitore idraulici hè un vasu di pressione chjusu, u vulume hè più chjuca chè u bollitore di pressione calda, pusatu drittu, pruduzzioni à traversu a prissioni di acqua calda, nantu à i prudutti paste mani unsolidified riscaldatu, pressurized, tantu ca si solidified.A pressione di a caldaia idraulica pò ghjunghje à 2MPa o più altu, è a temperatura hè 80 ~ 100 ℃.U trasportatore d'oliu, riscalda finu à 200 ℃.U pruduttu pruduciutu da stu metudu hè densu, ciculu cortu, u svantaghju di u metudu di u caldu idraulicu hè un grande investimentu in l'equipaggiu.

(3) mètudu di mudificazione di espansione termale

L'espansione termale hè un prucessu utilizatu per pruduce prudutti compositi di alta prestazione di pareti sottili.U so principiu di funziunamentu hè l 'usu di differente coefficient di espansione di materiali muffa, l 'usu di u so espansione vulume riscaldatu di differente prissioni extrusion, a custruzzione di a prissioni prodottu.U muffa maschile di u metudu di furmazione di espansione termale hè gomma di siliciu cù un grande coefficient di espansione, è u muffa femminile hè un materiale metallicu cù un picculu coefficient di espansione.I prudutti unsolidificati sò posti trà u moldu maschile è u moldu femminile cù a manu.A causa di i diversi coefficienti di espansione di i muffa pusitivu è negativu, ci hè una grande diferenza di deformazione, chì face chì i prudutti sò solidificati sottu pressione calda.


Postu tempu: 29-06-22