I polimeri perfetti - polimeri chì equilibranu e proprietà fisiche è l'effetti ambientali - ùn esistenu micca, ma u polibutilene tereftalate (PBAT) hè più vicinu à a perfezione chè parechji.
Dopu à decennii di fallimentu di piantà chì i so prudutti finiscinu in discariche è oceani, i pruduttori di polimeri sintetici sò sottumessi à pressione per piglià a rispunsabilità. Parechje reduppianu i so sforzi per prumove u riciclamentu per difende a critica. Altre cumpagnie cercanu di affruntà u prublema di i rifiuti investendu in plastica biodegradabili, cum'è l'acidu polilatticu (PLA) è l'esteri di l'acidu grassu poliidrossi (PHA), in a speranza chì a degradazione naturale alleviarà almenu una parte di i rifiuti.
Ma u riciclamentu è i biopolimeri affrontanu ostaculi. Per esempiu, malgradu anni di sforzi, i Stati Uniti anu sempre riciclà menu di 10 per centu di plastica. È i polimeri bio-basati - spessu i prudutti di a fermentazione - sò in difficultà per ottene u rendiment è a scala di i polimeri sintetici chì sò destinati à rimpiazzà.
PBAT combina alcune di e proprietà benefiche di polimeri sintetici è bio-basati. Hè derivatu da i prudutti petrochimichi cumuni - l'acidu tereftalicu raffinatu (PTA), butanediol è l'acidu adipicu, ma hè biodegradable. Cum'è un polimeru sinteticu, pò esse facilmente produttu in massa, è hà e proprietà fisiche necessarie per fà filmi flessibili paragunabili à quelli di i plastichi tradiziunali.
L'interessu in PBAT hè in crescita. I pruduttori stabiliti cum'è BASF in Germania è Novamont in Italia vedenu una dumanda aumentata dopu decennii di nutrimentu di u mercatu. Ci sò uniti da più di una meza decina di pruduttori asiatichi chì aspettanu chì l'affari per u polimeru fiuriscenu mentre i guverni regiunale spinghjanu per a sustenibilità.
Marc Verbruggen, ex CEO di u fabricatore di PLA NatureWorks è avà un cunsultore indipendente, crede chì PBAT hè "u pruduttu bioplasticu più economicu è più faciule da fabricà" è crede chì PBAT hè diventatu u bioplasticu flexible preeminente, hè davanti à l'estere di poli succinate butandiol ( PBS) è i cuncurrenti PHA. È hè prubabile di classificà à fiancu à u PLA cum'è i dui plastichi biodegradabili più impurtanti, chì ellu dice chì diventa u pruduttu dominante per l'applicazioni rigide.
Ramani Narayan, un prufissore di ingegneria chimica in l'Università Statale di Michigan, hà dettu chì u puntu di vendita principale di PBAT - a so biodegradabilità - vene da ligami ester, piuttostu cà u scheletru di carbone-carbonu in polimeri non degradabili cum'è u polietilene. I ligami esteri sò facilmente idrolizzati è danati da l'enzimi.
Per esempiu, l'acidu polilatticu è u PHA sò poliesteri chì si degradanu quandu i so ligami esteri si rompenu. Ma u poliester più cumuni - u polietilene tereftalato (PET), utilizatu in fibri è buttigli di soda - ùn si rompe cusì facilmente. Questu hè chì l'anellu aromaticu in u so scheletru vene da PTA. Sicondu Narayan, l'anelli chì dà proprietà strutturali facenu ancu PET idrofobicu. "L'acqua ùn hè micca faciule d'entra è rallenta tuttu u prucessu di l'idrolisi", disse.
Basf produce u tereftalato di polibutilene (PBT), un poliester fattu da butanediol. I circadori di a cumpagnia anu cercatu un polimeru biodegradable chì puderanu pruduce facilmente. Anu rimpiazzatu qualchì PTA in PBT cù l'acidu glicolicu diacid adipose. In questu modu, e parti aromatiche di u polimeru sò siparati in modu chì ponu esse biodegradabili. À u listessu tempu, ci hè abbastanza PTA per dà u polimeru proprietà fisiche preziose.
Narayan crede chì u PBAT hè un pocu più biodegradable chì u PLA, chì esige compost industriale per decompone. Ma ùn pò micca cumpete cù PHAs dispunibuli cummerciale, chì sò biodegradabili in cundizioni naturali, ancu in ambienti marini.
I sperti spessu paragunanu e proprietà fisiche di PBAT à u polietilene di bassa densità, un polimeru elasticu utilizatu per fà filmi, cum'è i sacchetti di basura.
PBAT hè spessu mischju cù PLA, un polimeru rigidu cù proprietà simili di polistirene. A marca Ecovio di Basf hè basatu annantu à questa mistura. Per esempiu, Verbruggen dice chì una borsa di shopping compostable cuntene tipicamente 85% PBAT è 15% PLA.
Novamont aghjusta una altra dimensione à a ricetta. A cumpagnia mischja PBAT è altri poliesteri aromatici alifatici biodegradabili cù amidu per creà resine per applicazioni specifiche.
Stefano Facco, u novu capu di sviluppu cummerciale di a cumpagnia, hà dettu: "In l'ultimi 30 anni, Novamont hà focu annantu à l'applicazioni induve e capacità di degradazione ponu aghjunghje valore à u pruduttu stessu. "
Un grande mercatu per PBAT hè u mulch, chì hè spargugliatu intornu à i culturi per prevene l'erbaccia è aiutà à mantene l'umidità. Quandu u film di polietilene hè utilizatu, deve esse tiratu è spessu intarratu in terraferma. Ma i filmi biodegradabili ponu esse cultivati direttamente in terra.
Un altru grande mercatu hè i sacchetti di basura compostabili per u serviziu di l'alimentariu è a cullizzioni in casa di l'alimentariu è i rifiuti di giardinu.
I sacchetti di cumpagnie cum'è BioBag, recentemente acquistatu da Novamont, sò stati venduti à i rivenditori per anni.
Tempu di post: 26-11-21